BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
SelAmAT DAtaNg Ke BloG saYA . .SeMua NYA CeriTA YAng Cik Qie Qie NAk SharE deNGAn KAmu SEmUA. .HoPe EnjOY iT.

Wednesday, December 14, 2011

CEciter Cik Qie Qie..

okey ~

semalam cik qie g buat i/c baru .

so terpaksa cuti la . .hehe

cik qie nyer ic . .lesen . .kad bank sume hilang . =(

kecuaian diri sendiri kot ..

hbes hilang 100 kot nak setel kan sume tu. . .mcm tu je duit aku habes..grr ! !!

Sunday, December 4, 2011

demam melanda diri ~ :(

salam ~

hari nie da masuk hari kedua aku demam ~

mybe coz ari tu balik keje main redah je ujan kn.

atau pon kuat sangat keje .hahaa.

kan hari nie da kena mc ~ grr ~!!


esok aku kena keje..kesian member aku sowang2 ! !!

rase seba salah pun ade gak .:(

tapi aku punya antibody sebenarnyer memang tak kuatt..hahaaa

                                                                                              p/s : siap peluk bear tu.huhu
setiap bulan lau tak demam tak sah .=='                                  

sebab  tu kalau aku demam member2 da biase da..huhu


*adakah sebab aku dilahirkan tak cukup bulan ???* satu  persoalan ~





                        aku sangat penting kan persahabatan selain dari keluarga aku /:))



sekian ~

Thursday, December 1, 2011

kami kawan jer mama !

*salam.

haii..pagi2 lagi da kena sound dgn mak aku   .= - ='

membuatkan mood aku tak berape ok ...da.haisshh...*takpe3 sabar..<3

sbbnyerr....ade budak laki text aku....(besar cgt ke kesalahan tu ??)

hahhaaa..kdg2 kelakar..phne aku tgah caj kat luar...mak aku wat sportcek pulak....


"kami kawan jer mak.."..tak lebeh pun..padahal budak tu yg text aku dulu...lagi pun aku lom sedia lagi nak terima org lain ..

aku tak phm laa...kalau lelaki tu text aku ? bermakna kami couple ker ??

and lagi satu..mak aku ckp aku yg mula dulu ????

grr !! mak tak okey..hahahaa.aku tak desperate sgt..!


yg text aku tu budak skolah aku lak tu ..=='..just mesej biase2 jer mak..tapi aku tak reply pon...

da terang2 phne kat luarr..haishh..mak aku niee...heee~


*em...akak tau mak ..Jaga diri..mybe mak risau kat aku.. takut.kecewa lagi .:))

nope..i promise !

belum masanya lagi terima sape2 . . .. :))

aku just nak kawan2 and family aku jer sekarang ..<3

and lagi satu..ingat senang ke nak ayat aku.

.*bukan perasan hot or bajet gud2 jer...tapi aku kena laa jual mahal...kan.hahaa..kang org ckp aku nie desperate pulak kunk ! = ; =



                                                             <akutahusiapadiriaku>




                                           comel aek bear nie ??

                                   btw ak mmg minat bear2..hahaaa...aku peluk buat tidoo..ngee~

*degil2 aku pon...dalam hati ada taman beb ! haha . ^^,



saya sayang family and kawan2 saya !

Tuesday, November 29, 2011

just me..cik qie

nama : nurul fakihin bte roslan
umur : 18tahun
status :single
*amboi..promote diri nampak aku nieh..heee~
hey beb ! !
si gadez merah jambu itu aku .:))


cik qie ngn bff cik qie .:)
comel ke aku ? =='
manis kot.hahaaa


                                                    asal mcm (matang) jer muka aku ? =='
                                                      *tak nak gune perkataan tua..huhu..
                                                     

                                                       okey.budak nie..nma dye shiela..;)

                                                        bukan nikita keyh..walaupun ade iras2 sikit.hee~


p/s : pada siapa yg tiada dalam gmbar. jgn sedih k..

t next post cik qie masuk kan. .sekian .


created by :
akugadesmerahjambuyanggilergiler

Sunday, November 27, 2011

pic tyme keje..=='..(asal tah pic rosak,,ahhahaa ) da lahh snap pic nie senyap2..takut bos nampak.hahaaa




hurm sedey .

salam sume. .

hari nie aku nak cter pasal sorang pak cik nie...

aku kan jaga department lelaki...pastu ada sorang pakcik nie nak beli baju..

tapi.....pakcik nie...saiz badan tripple XL...


aku tak sampai hati nak ckp tak de......



so..aku carii.....lama laaa gak aku cari....

akhirnya jumpa la sehelaii....


aku ingt pakcik nie suka laaa...kan.

yelaaa..aku dapat tolong dye...*berpeluh-peluh tau  aku carii....


tapi..dia tak nakk.....(pehh..kecewa gler tyme tyme tu...p aku sabar jer....)

okey takpe laaa...aku cari lg....macm yg dia nak .....ade kocek

mmg susah nak cri saiz pakcik tu.....

tapi aku phm..mesti dye sedey kan.......so aku cri laa....n lasstly jumpa..:))


dye betul2 suke....em...mak aku pesann...kalau kita senang kan kerja org..t org senang kan kerja kita...kalau kita bantu orang..so..orang bantu kita...

sriuss..aku sedeh sgt..nak nanges taw...aku pikir...kalau la dye ayah aku....mesti kesian kan....so...aku cari kan...betul2 tuk dye...


*kesimpulan dan pengajaran aku dapat hari ini....tolong la org selagi kita mampu....sbb,kita tak semestinya ade kat atas.....nanti kalau kita jatuh..kita pun nak org tolong kita~


~renung2 kan dan selamat beramal ~

creted by :
~nurulfaqihinbteroslan ~

Friday, November 25, 2011

aku keje !

salam sume..;))

*ceyy..mcm la blog aku nie ..ramai org view..hahaa

tp pedulik hape aku..ahahaha..

okey..hari nie hari kedua aku kerja...:))

mmg laa penat.....sakit pinggang woo....ye arr..keje aku berdiri je .dari kul 10 pg sampai 10 mlm..
opsss..sebelum terlupa..aku keje kat pasaraya je....kat deparment baju2 lelaki...

aku geram tul laaa....hari first lg.bosss tempat aku keje menggatal ngn aku..! haishh..nasib baik aku tak bukak silat gayung aku..kalau tak nahass laaa dye..huhu..

ade ke patut dye nak pgng tgn aku...! kan da kena sound direct ngn aku..hee ~

tapi hari niee aku tgok dye okeyy jerr..;)

p hari nie sgt penat..aku kena susun baju2 yg baru sampai ikut kod bar dye..pastu gantung kat besi yg tinggi2 tu...alahai..kalau aku nie tinggi takpe laa...:)..

tu yg sakit pinggang niee...:(

tapi mber aku yg keje ngn aku ckp..takpe qin sabor jer...gaji nanti kte blahh la..hahaaa

*memang tu yang akan aku lakukan ! ahahaaa..penat weiii..:)

k la..tu jer nak share.heee ~

semoga esok...keje aku sng jer..;p

*kawan2 kerja ramai cina...sporting..hee ~

-ah mey ,ah yong,ong and lim...best la,,<3

k nyte..penat + ngntukk..huhu..

salam semua ..

Friday, October 28, 2011

Please lah !!!!!

Nie cik Qie Qie paling tak berkenan sgt .. 

kalau nak usha pon..agak2 la..ishh..da la..baru seminit cik Qie aprove dye.
 terus mintak number phne...tak berkenan langsung !!

da cik qie2 aprove tu da kira ok da....nie tak..menggatal nyer...mcm nak kena baling belakang bangunan  jer..ahahaha

da la menggatal...ade ke ptut dye kata cik qie qie janda !!!

ehh..cik qie2 lom kawin la ! ..status kat fcbook cik qie2 tu saje je...cik Qie letak widowed !

cik qie qie lom jumpa yg sesuai lg.,..hee~

belom masanyer lagi....kawan2 lg bestt..<3 <3 <3


sebagai balasan kepada org tu..cik Qie Qie da block dye~hahaahahaa(padan muke !!!)


amik kaw..gatal sgt kat....nak bersyg syg la ngan cik qie qie...da la tak kenal..!...sorry to sayy ! i tak suke..huhuu

p/s : kalau nak usha pon..step by step la..

      tak de lah cik Qie menyampah sgt..huhuh..

so jgn nak bg cik Qie2 menyampah..mmg cik Qie Qie malas nak layan..huhuh

cik Qie bukan sombong or belagak. .

hanya yg kenal cik Qie je tau cik qie mcm mana. .

so..dont judge the book by it cover k..:))

kawan ngn cik Qie2 dulu baru taw cik Qie mcm mana..:))


Tuesday, October 25, 2011

Adek Cik Qie Qie .

hee ~

post nie. .nak cter pasal adik cik Qie Qie yg lastt sekali..:))

namA dye NurUL fAQihah NAjwa..

umur BAru 5 tAhun, ,Dye SEkolah tadika Dekat Sekolah jenis kebangsaan chee ming 2 (senang kata sekolah cina )

Cik Qie Paggil Dye Adek .. 

adek ni..sejak kecik. .ape ape hal..ciK QiE ,,ngAn Adek Cik Qie YAng lAgi 2 orang tu yang uruskan .. 

ye la..sampai sekarang. . .kami mandikan...kami suapkan adek  makan.. ;))

ye laa...anak lastt kan..lagipun..jauh beza yg last tu ngan yg atas dye..beza 9 tahun...hee~

so...mnje la sikit kn..huhuhu ~~

nie ade satu hari. . .Cik Qie suruh dye basuh kasut sendiri..huhuu..bukn nk dera..tp nk..ajor dye berdikari..hee~

cik qie qie..ade snap pic..dye.tyme...dye basuh kasut..huhuhu...

comel sgt taw......hee~.

MAcam Cik Qie.hahaaha(perasan pulok ..)



miSS nuRul FaQihah NAjWA




p/s..: topi tu Cik Qie YAng pAkai KAn.hahaha..
       
       smart n comel..:))

Monday, October 24, 2011

wanita ancaman pondan ?? HOT TOPIK NIEE !!

Cik Qie nak Share sikit nie. ............

WANITA HARI NIE ~WANITA ANCAMAN PONDAN. 

tengah2 online. .nie, .cik qie tertengok pulak cter nie. .ye la..mummy cik qie yg buka kan.. 

huhuh(cover2..hee~)


Kenapa dikatakan pondan tu memberi ancaman kepada perempuan?

Korang pernah terfikir tak??

Pondan ni,seksi dan cantik macam mana pun...dorang tu lelaki.So,tak ada segan atau malu untuk menayang badan dorang depan lelaki.



Lain la perempuan. . aurat nya perlu dilindungi .kerana akan menimbulkan fitnah serta perkara-perkara yang tak diingini. .








SO TAK DE sebab atau ancaman kepada insan yang bergelar wanita.SESUNGGUHNYA wanita solehah adalah perhiasan yg indah di dunia, ,bukan lelaki @pondan. .


So,yang haram tetap haram!!



*jangan la menukar ape yg telah tercipta untuk kita. .bersyukur la. .sesungguhnya setiap ciptaan Allah ada keistimewaan dan keindahan nya, ,


 * jgn berbangga jika kamu mengubah ciptaan Allah tu. .Berdosa besar hukum nya, .


RENUNG-RENUNGKAN LAHH DAN SELAMAT BERAMAL .















SEsaje Cik Qie

sebenar nyer tak tahu nak post ape.ahhaa..

nak share sikit pasal cter heart string . .korean movie la..hee ~

tetibe minat pulak cter2 cm ni. .comel lak tu hero dye..lalalal~(ops..bukan pandang dari rupa saje ..hee ~)

Serius. .sape tengok cter ni..mesti suke jalan cter dye. .bestt  ! !

so..Cik qie suggest kan kat korang tengok la cter niee..:))

so sweet beb!

Saturday, October 22, 2011

tajuk asgment Cik QIE QIe.. .Cik qie qie buat pasal homestay...kat kampung nenek cik Qie qie Kat GEmas ! !


Gemas, Negeri Sembilan adalah sebuah pekan kecil kira-kira 50km selatan Kuala Lumpur. Sejak kewujudan stesen keretapi Gemas 1922, ia sangat terkenal sebagai 'simpang keretapi'.Stesen ini adalah mercu tanda utama kepada ramai yang ingin melawat ke tempat itu.
Gemas, yang terdiri daripada empat buah kampung - Kampung Ladang, Kampung Ulu Ladang, Kampung Bangka Hulu dan Kampung Londah, mempunyai 26 rumah dalam jumlah yang terlibat dalam program homestay. Kampung-kampung telah terlibat dalam program homestay ini sejak tahun 2006.
Elemen yang luar biasa mengenai homestay ini adalah bahawa ia diam dalam aktiviti sukan yang ekstrem. Strategik, berhampiran Muar River, Kampung Ulu Ladang kejutan peserta program homestay dengan pemilihan aktiviti penuh keseronokan.Peserta akan mendapat peluang untuk melibatkan diri dan memahami budaya Melayu yang lebih baik sebagai keluarga angkat sangat aktif sendiri.
Antara aktiviti-aktiviti yang Gemas Homestay menawarkan kayak, perlawanan bola sepak di sawah padi, merentas hutan, menerokai gua dan kampung permainan interaktif yang memerlukan banyak kemahiran dan strategi. Aktiviti interaktif ini adalah untuk mendapatkan peserta yang bersedia untuk perjalanan yang mencabar dilupakan di Gemas Homestay.Terdapat perlawanan di mana peserta perlu bekerja sebagai satu pasukan untuk memanjat tiang berminyak dan merebut hadiah utama yang di bahagian atas tiang. Permainan lain juga sama-sama menolak untuk tenaga maksimum terutamanya apabila memenuhi keperluan mereka untuk menjalankan, roll, dan tunda. Sementara itu, mengambil bahagian juga akan menikmati tarian tradisional tempatan, Endang dan Piring Tarian, hidangan tempatan.
Manjakan juga dalam perkahwinan Minangkabau tradisional yang akan dijalankan dengan penglibatan peserta yang diikuti dengan majlis kenduri. Perkahwinan tradisional Sembilan Negeri ini mempunyai ciri-ciri yang unik. Pengantin dibawa ke dewan perkahwinan di atas kerusi dihiasi yang dibina dengan pucuk buluh. Sebelum tidak lama lagi yang akan berkahwin pasangan dibawa masuk, terdapat persembahan seni mempertahankan diri oleh lama masa yang diikuti oleh perarakan perkahwinan.
Hiburan Lain-lain Gemas Homestay menawarkan termasuk perlawanan bola sepak di sawah padi. Sebahagian daripada sawah padi 150Ha, berkhidmat sebagai suatu keistimewaan kepada para peserta untuk perlawanan persahabatan. Walau bagaimanapun, wanita-wanita, akan mengambil peranan pembimbing sorak atau berjalan-jalan ke Sungai Muar berhampiran untuk berenang cepat.
Semasa ekspedisi meredah hutan yang, anda juga akan menemui pokok-pokok getah dan mempunyai peluang untuk getah ketuk pokok-pokok dengan bantuan penoreh getah yang mahir.
Homestay Gemas adalah kira-kira 15 hingga 20 minit dari stesen keretapi Gemas yang terkenal. Terdapat bas dan perkhidmatan teksi yang terdapat di perhentian. Pakej homestay termasuk diskaun daripada KTMB.
p/s : KAMPUNG BANGKA HULU. .KAMPUNG CIK qIE qiE.:))

<---------pic cik Qie kat kampung Cik Qie.

CEciter Cik Qie Qie..


Kejadian aneh tapi benar
BATU PAHAT – Terkejut, pelik, tergamam dan banyak lagi persoalan yang bermain di fikiran empat sekeluarga yang menghuni rumah di Kampung Desa Penyayang, Sri Medan, apabila ruang rumah mereka dijadikan tempat untuk solat jenazah makhluk halus. 
Kejadian berkenaan disedari apabila penghuni rumah berkenaan pulang setelah beberapa ketika mengosongkan kediaman mereka.
Mohd Amin Kamil, 46, berkata, kejadian pelik di rumahnya mula berlaku tiga tahun lalu, apabila isterinya, Rahimah Mohamed, 49, mengemas sejadah yang terbuka.
Katanya, pada mulanya isterinya menganggap anak mereka menunaikan solat dan terlupa melipat sejadah tersebut.
Bagaimanapun anak mereka menafikan dan memberitahu dia belum lagi menunaikan solat.
“Saya dan isteri mula berasa pelik dengan kejadian ini dan membiarkannya sahaja dan tidak berkata apa-apa. Kami beranggapan mungkin ada di antara kami terlupa mengemas sejadah berkenaan.
“Tetapi perkara itu berulang kembali dan ia berlaku tiga kali berturut-turut, di mana kejadian berkenaan berlaku apabila masuknya waktu solat Asar, Maghrib dan juga Isyak.
“Perkara ini juga akan berlaku ketika matahari sedang naik, dan ia hanya berlaku apabila awal Muharam, tetapi kami diamkannya sahaja dan menganggap ‘mereka’ hanya menumpang solat,” katanya kepada Sinar Harian.
Kain batik lepas terbentang sendiri
Menurut Mohd Amin, bagaimanapun sesuatu mengejutkan berlaku apabila dia pulang sahaja ke rumah Khamis lalu dan mendapati di satu ruang dalam rumahnya terdampar sejadah untuk solat berjemaah.
Katanya, lebih mengejutkan di hadapan sekali dia melihat bantal dan juga kain batik lepas dibentang seperti menutup seorang jenazah.
“Saya terkejut dengan kejadian berkenaan dan bergegas keluar memberitahu isteri.
“Isteri saya memberitahu, sebelum dia keluar, rumah dikunci. Lalu kami teringatkan perkara yang berlaku sebelum ini di rumah.
“Sebelum itu, awal pagi dan sehari sebelum ini, saya mendapati sejadah di rumah kami terbentang seperti selalu. Kami membuat andaian mungkin salah seorang daripada makhluk halus berkenaan telah meninggal dunia,” katanya.
Sebelum ini, katanya, dia berhubung dengan beberapa ustaz dan mereka menyatakan makhluk berkenaan hanya untuk menumpang sahaja dan tidak mengganggu isi rumah.
Sebelum ini katanya, kejadian seumpama ini tidak pernah berlaku walaupun mereka telah mendiami rumah tersebut hampir 19 tahun.


p/s : bukan kita jer yg mendiami ciptaan Allah ini >>


Sunday, October 16, 2011

SeSeoraNg YAng BErgeLAr iNSaN !

sampan itu dibuai buai di lautan Tuhan
mencari tempat persinggahan menjejaki syurga kehidupan
Dalam pelayaran yang jauh itu
walau seteguh mana pun ia
hatinya tetap dibakar api keresahan

dihembus angin kedaifan
disapa bintang berkelipan
dipagut seribu kebimbangan

andai dihempap badai yang garang
karam di tasik kehidupan
terdampar di tempat kegelapan

Walaupun hati nya
berhati-hati
tetapi tetap hanyut
dibawa arus ke selatan

lalu terdampar la ia di pantai berseorangan
mengharap simpati dan pertolongan dari makhluk yg bernama insan

Dalam kepayahan. .

bangkit dan berdiri mencari

harga diri. . .dan menyelimuti aurat diri dengan NUR-ILAHI

dan memohon agar -NYA memberi ku insan yg mampu membimbing ku

ke jalan yg diredhai dan menjanjikan syurga nanti . .


<  nukilan miss.Qie QIe  >

ahad
< 7.40 pagi >

Saturday, October 15, 2011

srius ..! lagu nie bestt...dengar la..suara sbijik cam tam spider ! tapi muka tak berapa la.hehehe,,dengar k..untuk sume yg view my blog..:)

jangAn di tangisi APa yang Bukan MiliK kitA !

perjalanan hidup ini seringkali kita merasa kecewa. Kecewa sekali. Sesuatu yang luput dari genggaman, keinginan yang tidak tercapai dan kenyataan yang tidak sesuai dengan harapan.
Dan sungguh sangat beruntung andai dalam saat-saat tergoncangnya jiwa, masih ada setitik cahaya dalam kalbu untuk merenungi kebenaran. Masih ada kekuatan untuk melangkahkan kaki menuju majlis-majlis ilmu dan majlis-majlis zikir yang akan memberikan ketenteraman jiwa.
Hidup ini ibarat belantara. Tempat kita mengejar pelbagai keinginan dan impian. Dan memang manusia diciptakan mempunyai kehendak serta mempunyai keinginan. Tetapi bukan semua yang kita inginkan dapat dicapai. Sesungguhnya tidak mudah menyedari bahawa apa yang bukan menjadi hak kita tak perlu kita tangisi. Banyak orang yang tidak sedar bahawa hidup ini tidak punya satu hukum: harus berjaya, harus bahagia atau harus-harus yang lain.
Betapa banyak orang yang berjaya tetapi lupa bahawa hakikatnya semua itu pemberian Allah sehingga membuatnya sombong dan bertindak sewenang-wenangnya. Begitu juga kegagalan sering tidak dihadapi dengan betul. Padahal dimensi tauhid dari kegagalan adalah tidak tercapainya apa yang memang bukan hak kita. Padahal hakikat kegagalan adalah tidak terengkuhnya apa yang memang bukan hak kita.
Apa yang memang menjadi milik kita di dunia, samada rezeki, jawatan atau kedudukan, pasti Allah akan berikan. Tetapi apa yang memang bukan milik kita, kita tidak akan mampu miliki; walaupun ia nyaris menghampiri kita atau meskipun kita bermati-matian berusaha mendapatkannya.
"Tiada suatu bencana pun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Luh Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berdukacita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri.." (Surah Al-Hadid: 22-23)
Maka sudahlah, jangan kau tangisi apa yang bukan milikmu!

nEw PoST ! jAngan membeRi harApan jika KAu taK mamPu !

rasANYA Da lama cik Qie qie tak update blog. .

so hari ni ..cik Qie Qie ade nak share something . .

dan buat pengajaran bagi semua yang membacanya ..:))


Jangan sesekali kamu bersikap kejam memberikan harapan pada seseorang itu lalu dia jatuh cinta sedangkan diri kamu tidak mencintainya.
Jangan sesekali kamu hadir dalam hidup seseorang kalau ia hanya kamu rasakan akan menghancurkan perasaanya.
Jangan sesekali kamu menatap tepat di matanya jika semua yang kamu lakukan hanya kepalsuan belaka.
Jangan sesekali kamu mengambil berat ke atas dirinya terlalu berlebihan hanya kerana sekadar simpati kelak bimbang dirinya menaruh hati padamu.
Jangan sesekali diri kamu mengatakan "aku cinta padamu" sedangkan di dalam hatimu hanya nafsu yang bertakhta.
Jangan sesekali kamu tertarik pada seseorang kerana paras rupanya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan kita.
Jangan sesekali kamu tertarik pada kekayaannya, kerana segala kekayaan akan lenyap dan musnah.
Tertariklah pada seseorang yang beriman dan beramal soleh dan ia dapat membuatmu tersenyum. Hanya senyuman ikhlas hadir dari orang beriman yang dapat memberi hari-harimu yang gelap menjadi cerah.
Hati orang yang soleh itu mudah dan senang untuk menerima cahaya dari Ilahi, kerana mereka sentiasa takut akan azab Allah dan cinta kepada Allah...
Namun..
Hati orang yang berdosa itu susah dan payah untuk menerima cahaya dari Ilahi, kerana mereka sentiasa gembira dengan nikmat dunia dan lupa pada-NYA...

<renung-renungkan dan selamat beramal >


Sunday, August 7, 2011

TRIP TERENGGANU DAN KELANTAN !

KAMI bertolak lepas isyak . .

sampai di terengganu dalam pukul 5 pagi ..

cik qie Qie mandy n solat subuh dekat Masjid hadhari JErtih,terengganu ..

kitaowg tidow dalam bas jer .. hehe..sakit pinggang woo .. =)

pastu .. kitaowg sume g kg luck look . .iaitu kg ustaz wan . .sarapan kami ditaja oleh ustaz wan . .

kalau kat johor kita sarapan mee,nasi lemak and lain2 la...p kat terengganu . sarapan pagi macam lauk tengahari ..

hhhaahah..itu la beza nye .. .pagi tu.  .cik Qie Qie makan ayam masak merah dgn basi putih je..=)..budak2 laki kelas cik Qie Qie . .3 kali tambah...mentang2 free .. .huuhu..

lepas sarapan . .kami bertolak ke sekolah menengah agama falahiah ..

form6 kat sane best woo..!!
handphne .  .laptop . .bukan barang larangan ke sekolah . .

and pentadbiran form6 tak masuk dalam pentadbiran form1 hingga ke form 5 . .memang style la ! hee ~

cik Qie Qie pon ade kenal kawan baru kat sane. . .aqilah dgn athirah .  .sempoi beb ! tapi bab kecek kelate. . cik Qie qIE tak bape nak paham la kan,,huuhu


lepas zohor kat asrama diorang .. kitaowng g rantau panjang ..

murah2 la... sebab tak kena cukai ..

org kelantan ni .. memang molek2 belaka , ,=),,comel je  .. hehe.

cik qie qie beli baju and ade la sikit ..tuk family . .n kawan2 . .

lepas penat .. kami sume bermalam di rumah pengetua kami .  .kat terengganu . .

ape lagi  .. turun bas . . siap2 ...terus tidor . .penat berjalan ! huhu

esoknya . .pengetua kami masak nasi berani sebagai sarapan pagi . .cik qie Qie suka sangat..sedap weyy !hahaha..and ade satu makanan '"solok lada'"...tu memang tak penah makan. .tapi bila cik Qie Qie makan .. memang yummy !!eheee

lepas sarapan . . kitaowg g unisza . . .n diberi taklimat ..

sampai jugak cik qie Qie kat unisza..walaupun tak belajo kat sane . .tapi dapat lawat pon ok la..huuhu..

lepas tu .. kitaorg g pasar payang . .dalam perjalanan..cik Qie Qie ade ternampak bas....bas tu unik gler..name dye "bas bandar " style la...!huhu

kat pasar payang . .banyak baju batik..memang cantik !serius ! and harga dye pon sgt la cantik !ahhaha..


lepas g pasar payang .. kitaowg g makan satah !!!

and sinngah kat tepi pantai !huhu..sempat la jugak tulis name kat pasir !kah2..memang cm budak kecik..hehe..angin tyme tu kuat sgt . .. cik Qie Qie suke tgok .. ombak dia..tenang and nyaman !!

lepas tu . .kami bertolak balik..and bersahur di muadzam ...pengalaman yg best !..n first time sahur dalam perjalanan !

okey la..cik qie Qie ad pic nk share ngan korang..!enjoy it.!...bubye ! !





Saturday, July 16, 2011

RAhSiA BuLaN kElAhiRAN!

JANUARI bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik, sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik, rajin dan setiap yg dibuat nampak keuntungan, suka smart, kemas dan teratur bersifat sensitif , berfikiran mendalam, pandai mengambil hati org lain, pendiam kecuali telah dirangsang, agak pemalu, daya tumpuan yang sangat tinggi, mudah mendisiplinkan diri sendiri, badannya sihat tetapi mudah diserang selsema, bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamirkannya, cukup sayang pd kanak-kanak, suka duduk rumah, setia pada segala-galanya, perlu belajar kemahiran sosial, cukup cemburu yg sangat tinggi

FEBRUARI berfikiran abstrak, sukakan benda yang reality dan abstrak inteligent, bijak dan genius, berpesonality yg mudah berubah, mudah menawan org lain, agak pendiam. Pemalu dan rendah diri, jujur dan setia pd segalanya, keras hati untuk mencapai matlamat, tidak suka dikongkong, mudah memberontak apabila dikongkong, suka kegiatan yg lasak, emosinya mudah terluka dan sgt sensitif, mudah mempamirkan marahnya, tidak suka benda yg remeh-temeh, suka berkawan tapi kurang mempamerkannya, sangat berani dan suka memberontak, bercita-cita tinggi dan suke berangan-angan dan ada harapan utk merealisasikan impiannya, pemerhatian yg tajam, suka hiburan dan sukan, suka benda yg bersifat seni, sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran, berkecenderungan pd benda yg tahyul, amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros, belajar untuk mempamirkan emosi

MAC berpesonaliti yg menarik dan menawan, mudah didampingi, sgt pemalu dan pemendam rasa, sgt baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati, sgt sensitif pd perkataan yg dituturkan dan alam persekitaran, suka pada kedamaian, sgt peka kepada orang lain, sesuai dgn kerjaya yg memberi khidmat kepada org lain, tidak cepat marah dan sangat amanah, tahu balas budi dan tahu kenang budi, pemerhatian dan penilaian yg sangat tajam, kecenderungan utk berdendam jika tidak dikawal, suka berangan-angan, suka melancong, sgt manja dan suka diberi perhatian yg sangat tinggi, kelam kabut dalam memilih pasangan, suka dgn hiasan rumahtangga, punya bakat seni dalalm bidang muzik, kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik, jgn terlalu moody.

APRIL sgt aktif dan dinamik, cepat bertindak buat keputusan tetapi cepat menyesal, sgt menarik dan pandai manjakan diri, punya daya mental yg sangat kuat, suka diberi perhatian, sgt diplomatik (pandai memujuk ), berkawan dan pandai menyelesaikan masalah org, sgt berani dan tiada perasaan takut, suka adventure, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah, emosi cepat terusik, try control the emotion, kecenderungan bersifat dendam, agresif, kelam kabut utk membuat keputusan, kuat daya ingatan, gerak hati yg sangat kuat, pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan org lain, berpenyakit disekitar kepala dan dada, sgt cemburu dan terlalu cemburu

MEI kekerasan hati & degil, kuat semangat & bermotivasi tinggi, pemikiran yg tajam, mudah marah apabila tidak dikawal, pandai menarik hati org lain & menarik perhatian, perasaan yg amat mendalam, cantik dr segi mental & fizikal, tidak perlu dimotivasikan, tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh org lain, mudah dipujuk, bersikap sistematik (otak kiri)suka berangan, kuat daya firasat, memahami apa yg terlintas di hati org lain tanpa diberitahu, bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit, daya khayalan yg tinggipermikiran yg tajam, pandai berdebat, fizikal yg baik, kelemahan sistem pernafasan, suka sastera,seni & muzik serta melancong, tidak berapa suka duduk dirumah, tidak boleh duduk diam, tidak punya ramai anak, rajin dan bersemangat tinggi, agak boros

JUN berfikiran jauh & berwawasan, mudah ditawan krn sikap baik, berperangai yg lemah lembut, mudah berubah sikap, perangaiidea @moodidea yg terlalu banyak dikepala, bersikap sensitif, otaknya aktif (sentiasa berfikir), sukar melakukan sesuatu dgn segera, bersikap suka menangguh-nangguh, bersikap terlalu memilih & mahukan yg terbaik, cepat marah &cepat sejuk, suka bercakap & berdebat, suka buat lawak & bergurau, otaknya cerdas berangan-angan, mudah berkawan & pandai berkawan, org yg sangat tertib, pandai mempamerkan sikap mudah kecil hati, mudah kena selsema, suka berkemas, cepat rasa bosan, sikap terlalu memilih & cerewet, kurang mempamerkan perasaan, lambat nak sembuh apabila terluka hati, suka kepada barang yang berjenama, mudah menjadi eksekutif, kedegilan yg tidak terkawal, sesiapa yg memuji saya adalah musuh saya tetapi siapa menegur saya adalahkawan saya.

JULAI
Sangat seronok didamping, Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki, Agak pendiam kecuali diransang, Ada harga dan maruah diri, Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkanMudah dipujuk dan bercakap lurusSangat menjaga hati orang lainSangat peramahEmosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinyaBerjiwa sentimental jarang berdendam mudah memaafkan tapi sukar melupakan tidak suka benda remeh-temeh membimbing cara fizikal dan mental sgt peka, caring dan mengasihi serta penyayang layanan yg serupa dgn semua orang tinggi daya simpati pemerhatian yg tajamsuka menilai org lain dgn pemerhatian mudah dan rajin belajar suka muhasabah diri suka megenangkan peristiwa atau kawan lamasuka mendiamkan dirisuka duduk dirumahsuka tunggu kawan tapi tak cari kawantak agresif kecuali terpaksa lemah dari segi kesihatan perutmudah gemuk kawal tak kawal dietminta disayangimudah terluka hati tapi lambat pulihterlalu mengambil beratrajin dalam membuat kerja

OGOS suka berlawak, mudah tertawan kepadanya, sopan santun dan caring terhadap org lain, berani dan tidak tahu takut. orgnya agak tegas & bersikap kepimpinan, pandai pujuk org lain terlalu pemurah & bersikap ego, nilai harga diri yg sangat tinggi, dahagakan pujian, semangat juang yg luar biasa. cepat marah & mudah mengamuk, mudah marah apabila cakapnya dilawan. sangat cemburu, daya pemerhatian yg tajam & teliti, cepat berfikir, fikiran yg berdikari, suka memimpin & dipimpin. sifat suka berangan, berbakat dlm seni lukis,hiburan & silat. sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk. cepat apabila ditimpa penyakit, belajar utk relax, sikap kelam kabut, romantik ,pengasih,penyayang suka mencari kawan

SEPTEMBER sangat bersopan santun & bertolak ansursangat cermat,teliti & teratursuka menegur kesilapan org lain & mengkritik pendiam tapi panda bercakapsikap sangat cool sangat baik & mudah simpati sangat perihatin & terperinci,amanah,setia & jujurkerja yg dilakukansangat sempurnasangat sensitif ygtidak diketahuiorg yg banyak berfikir daya pentaakulan yg baikotak bijak & mudah belajarsuka mencari maklumat kawal diri dari terlalu mengkritikpandai mendorong diri sendirimudah memahami org lain(daya firasat yg tinggi) krn banyak simpan rahsiasuka sukan,hiburan & melancongkurang menunjukan perasaannyaterluka hatinya sangat lama disimpan terlalu memilih pasangansukakan benda yg luasbersistematik

OKTOBER
suka sembang suka org yg sayang padanyasuka ambil jln tengahsangat menawan & sopan santun kecantikan luar & dalamtidak pandai berbohong & berpura-puramudah rasa simpati,baik pentingkan kawansentiasa berkawanhatinya mudah terusik tetapimerajuknya tak lamacepat marahmacam pentingkan diri sendiritidak menolong org kecuali dimintasuka melihatdari perspektifnya sendiritidak sukaterima pandangan orglainemosi yg mudah terusiksuka berangan & pandaibercakapemosi yg kelam kabutdaya firasat yg sangat kuat (terutamanya perempuan)suka melancong,bidang sastera & senipengasih ,penyayang & lemah lembut romantik dlm percintaanmudah terusik hati & cemburuambil berat tentang org lainsuka kegiatan luarorg yg adilboros & mudah dipengaruhi persekitaranmudah patah semangat

NOVEMBER banyak idea dalam perkara, sukar utk dimengertikan atau difahami sikapnya, berfikiran kehadapan, berfikiran unik dan bijak, penuh dgn idea-idea baru yg luarbiasa, pemikiran yg tajam, daya firasat yg sgt halus dan tinggi, bagus utk jadi doktor, cermat dan teliti, personality dinamik, sifat yg berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia, banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra, berani, pemurah, setia dan byk kesabaran, terlalu degil dan keras hati, apabila hendak. Diusahakan sehingga berjaya, taksuka marah kecuali digugat, mudah ambil berat terhadap orang lain, pandai muhasabah diri, cara berfikir lain dari org lain, otak yg sangat tajam, pandai mendorong diri sendiri, tidak hargai pujian, kekuatan semangat dan daya juang yg sgt tinggi, dan apabila hendak sesuatu cuba sampai berjaya, badan yg tough, kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam, romantik, tidak pasti dgn hubungan kasih sayang, suka duduk dirumah, sangat rajin dan berkemampuan tinggi, amanah, jujur setia dan pandai berahsia, tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi, bercita-cita tinggi, perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

DISEMBER
Sangat setia dan pemurahBersifat patriotikSangat aktif dalam permainan dan pergaulanSikap kurang sabar dan tergesa-gesaBercita-cita tinggiSuka menjadi orang yang berpengaruh dlm organisasiSeronok didampingiSuka bercampur dgn org Suka dipuji, diberi perhatian dan suka dibelaiSangat jujur amanah dan bertolak ansurTidak pandai berpura-puraCepat marahPerangai yg berubah-ubahTidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggiBenci pada kongkonganSuka berlawakPandai buat lawak dan berfikiran dgn logik

Friday, July 15, 2011

Some TiPS fOr bOys. .! !

 Anda sedang jatuh cinta pada seorang wanita? Namun Anda masih bingung untuk mengutarakannya karena belum tahu wanita itu menyukai Anda atau tidak. Sedangkan, Anda sangat takut ditolak. Baiklah, sebagai gambaran saja, ada beberapa ciri-ciri bila wanita yang Anda sukai itu, ternyata menyukai Anda. Kalau sudah begini, tinggal keberanian Anda untuk mengutarakan cinta.

1. Dia akan meletakkan jari tangannya di antara gigi (kecuali jari tengah). Makna ini menyiratkan dia ingin segera dimanja.

2. Matanya lebih sering berkedip ketika berbicara dengan Anda. Dia ingin memberikan signal bahwa dirinya betah berkata atau berminat dengan apa yang Anda ceritakan.


3. Ciri ketiga, dia kerap bermain rambut dengan jarinya ketika dia sedang menatap anda. Ini salah satu sifat manja wanita.

4. Menatap mata anda dengan tatapan dalam dan  matanya membesar. Dia seolah ingin mengatakan bahwa Anda sangat menarik bagi dirinya.

5. Dia akan ikut tertawa dengan anda ketika anda menertawakan suatu hal, meskipun sebenarnya itu tidak lucu sama sekali menurut dia. Namun, dia ingin menunjukkan betapa menghargainya diri Anda.

6. Wanita yang tertarik dengan Anda, biasanya akan berusaha mengikuti cara anda berbicara, karena dia ingin Anda tetap betah berada di dekatnya dan dia akan takut kalau Anda merasa bosan.


tapi cik Qie qie tak macam tu heh..ahhhaa,,<3 <3

EGo sikit la cik QieQie ni ,,hehee


Saturday, June 11, 2011

help me please ! ! !

i feel something weird today . . . .

hmm . . . cik Qie Qie rase tak sedap hati la . .   . .nape aek ? ? ?

esok nak balik da hostel .  . .   .

ade pape ke nak jadi esok ni ? ?

Cik Qie Qie doa. . . . .  jauh kan la sume tu  . .. . .  .


and tak tahu kenapa cik Qie qie rase rindu teramat kat besfreinds Cik Qie qie. . . . 





                      sungguh pelik sgat . . . . .ape yg cik Qie qie rase skunk ni .  . . . 


  i feel something will be gone . . .. . from me .. . . but what ? ? ? ?


plese help me . . . . . . . . . .    

cik qie Qie sebenar nyer tak tahu nak tulis ape . . .  .

tapi hati cik Qie Qie nak menulis hari ni . . . .

kadang-kadang ada sesuatu yang kita tak nak jadi kan . . .?

dan tak semua orang tahu masalah kita . .

kalau cik Qie Qie . . .cik Qie Qie share problem dgn member2 baik Cik Qie Qie . . .

ye lah . .Cik Qie Qie taKde boyFrEnd and GurlFrend Mcm KorAng . .<3 <3

dulU pernah ada . . .la,,maybe tak de jodoh . .putus di tengah jalan . . . =(

da lah ..citer tu da lepas . . .=)


hmm . . .cik qie Qie da nak naik sekolah da ni . . .esok ahad kan  . .maybe cik Qie Qie balik petang . . .sejak jadi student form 6 ni . . .

cik Qie Qie rase form 6 ni tak de la teruk sgt . . .


jgn pandang rendah pada form 6 . . .bukan diorang tak dapat mane2 ipta . .tapi just tak nak bebani diri mereka dgn ptptn . .

macam cik qie Qie . .

cik Qie qie dapat UNISZA kos law . .and metrix tangkak . .kos akaun . .


tapi cik Qie Qie tak pegi . . .mak and abah suruh Cik qie Qie masuk form 6 kat segamat . .then apply cikgu . .


cik qie qie ikut jer  . . . . . cik Qie Qie tak kesah  . . .maybe ade hikmah kan  . . .


bila lagi .... .kan nak dengar ckap and nasihat diorang . . .


cik Qie Qie tak nak jadi anak der haka ...and menyesal kalaw diorang takde . . .  .


semoga impian mak ngan abah cik Qie Qie dapat Cik Qie qie tunaikan . . .


cik Qie qie mmg penting kan keluarga cik Qie qie dari diri cik Qie qie sendiri . . . .
 

sebab . . . . .  .cik Qie qie syg diorang lebih dari nyawa cik qie Qie . . . .

              <3 <3 <3

Friday, June 10, 2011

TAnDA DiA sUkA kAmu ! ! !

1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.



2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.



3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.



4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tau tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tau kegiatan kamu.



5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ’selamat pagi’, ’have fun’, ’selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, karena dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dengan cara yang berbeda, bukan “aku CINTA padamu”.



6. Jika kamu merayakan tahun baru dan kamu tidak mengundangnya ke pesta yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.



7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, karena saat-saat itu ialah saat yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. karena saat bersamamu tidak selalu terulang.



8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingat setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. karena dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.



9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, karena dia ingin tahu apa kgemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun susah menggemari kesukaan kamu, tapi akhirnya dia bisa.



10. Kalau kali terakhir kalian bertemu, kamu mungkin sedang sakit, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – karena dia khawatir tentang kamu, peduli tentang kamu.



11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan kapan ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.



12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.



13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup karena kamu telah menggetarkan dunianya.



14.Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.



15.Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan senantiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan lingkungan yang mungkin membawa pengaruh buruk terhadap kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’



16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.



17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang bikin BETE, seperti menelefon kamu 100 kali sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.



18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.




19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira karena dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari memenuhi permintaan kamu walau sesulit apapun permintaan itu.



20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda yang berharga buatnya.



21. Dan jika kamu coba menjauhkan diri darinya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyadarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.




22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu karena sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.



23. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, karena dia tidak mau kamu terbebani karenanya. saat kau pinta dia pergi, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, karena dia benar-benar mengerti apa itu cinta 




soooo sweet dan manis kn......HAHHAHA..TApi CIk QIe qIe BeLom JUmpE LaGi pRince ChARminG CIk qIe Qie....=)
♥ ♥


Thursday, June 9, 2011

SaYAnG SAyAA ! !



Ni KAwan-kAwan CIk qiE Qie. SAyang dIorang SumE.
TAhu kAn Cik Qie Qie yAng mAna ? huhu
HopE ouR freinDship SamPAi bIla biLA.
SuSAh SeNAng SamA SAma
TAk kAn AdA penGganTi Korang ..




                                                       Cik Qie Qie yanG pAkai Spect . .HA ha.
                    PoYo gilER ....ehehe..=)


                           PErSaHaBaTAn YAnG tErbIna aTaS SATu HuBunGan KasiH sayaNG AnTara
Aku. . . . kAu . . .DiA . . .DaN. . . MeReKA. .

KAsiH saYang iTu MemBuat kaN KiTA MEngiNgaTi KeNAngan LaLu .      . . .


                   SayanNG kAmU sAMPAi AKhIR haYAT cIK qIE QiE . . . .=)


<<<<siTI RASiDAH . .nUR MURsYIDaH . .aMIRA AMaLiNA . .Nur ISHAmina . .Siti hAjar . .
               
                nOr hIdayAH . .syAfiQah . .LAtifAh . .nor AfiFAh . .Nurun NAjaAHa dan ArinA >>>

HiSterRia di SeKolaH SayA ! !

MAlam ni ..cik qie Qie tak leh tidor, ,


cik qieQie nak citer pasal histeria kat sekolah cik Qie QIE..


kejADian ni berlaku dalam bulan lepas waktu magrib ..


kisah nyer bermula ....................




  malam tu sume lower six yang kuat semangat kena tunggu surau wat pendiding hostel bagi
mengelakkan digANGU ..


cik QIe Qie pon dengan keberanian yg tak seberapa ...join jugakk...


kiTa org  solat magrib dan isyak sesaME...


lepaS isyaK   ustaZ yg dijemput untuk bantu kitaorg..


bahagikan kami pada beberapa kumpulan ..


rupanya baru aku tahu ... kitaorg budak lower siX ngan upper six tolong ustaz tu ubat  budak3 yg penah nampak......dengar .....




first sekali ..ustaz tu scan sape yg DIKHUATIRI AKAN KENA HISTERIA ..


ustaz tu suruh kitaorg  bace bismillah sebanyak 21 kali..then tarik nafas dan hembus..


sesiapa yang pening or rase nak muntah ...dia LA ORG NYA..




kami bace yassin ramai2....time tu ramai da jerit2.....ade yg ketawe .....


ade yang lari keluar ...




tu mmg first tyme cik Qie Qie hadapi benda2 macam tu ...


sebelum ni dengar cter jer...




sampai kul 1 pagi baru setel sume ..Cik Qie Qie bernasib baik dan syukur diri ciK qie Qie kuat....


ALhamdulilah...ciK qie qIE  TAk kena ...


okey la.. ..taip mlm2 pasal cter mcm ni ..takot juga sebenornyer !! ahhahahaa..amek pengajaran k..


sentiasa berhati2 dan kuat kan semangat kalaw hadapi benda2 macm ni....




"JANGAN BIARKAN ANDA DISELUBUNGI MISTERI "

Wednesday, June 8, 2011

kEraNi BeB ..

DA bape kali da cik Qie qie post hari ni..haahaa..


terlebih rajin pulak .hahhaa..


Cik qie Qie pas habes spm Cik qie Qie jadi kerani kat Company construction uncle Cik Qie qie ..


Cik QIe qie tolong jer ..


Cik qiE Qie penah g meeting ..ganti uncle Cik Qie Qie ..


pehhh..time tu ..Rase sume ade ..hahaa...da la tak penah kan .. pastu orang Besor-besor pulak tu ..hahha..


tapi ..CIk qie Qie pegi jer ..


ciK qie Qie masuk Jer...sume pakai baju kurung..Cik qie Qie je pakai seluar jeans dgn t-shirt..langsung tak formal ..


hahaaahahaa


aunty cik Qie Qie pesan "alah..akak buat-buat pandai jer "...


memang terlebeh pandai Cik Qie qie buat ..hahahaa..


duduk kat meja Tu....dengor jer ...hahaa...muke konfiden gler..hehhee..




tapi  cik Qie qie da sambung belajar da kat form 6 segamat...


sekarang ni je kan tengah cuti sekolah 2 minggu ...cik Qie qie keja la..huhu..


boring dok umah..=)


esok last keje....so bermakna da nak naik sekolah...aduii...tak mau la...hehehee..


okey la..bubye !

SHawL giYpsSy..

Hari ini dalam sejarah....
Cik Qie qie nak tulis pasal cara2 nak pakai shawl gypsiy tu...Cik Qie qie suke tgok org pakai...cik Qie Qie minat jugak,..kadang2 cik Qie Qie pon pakai kalau nak pergi mana-mana..tapi tak selalu la..hehe


so...cik qie Qie ...ade upload picture yang tunjuk camne nak pakai shawl dengan kemas..


korang tengok la...=)


pakai shawl gipsy ni mmg senang..tak susah pon..


korang ( bagi perempuan saje k..hahaha)...tak yah nak ber'ayen -ayen...haha..


simple jer,,,


okey..kalaw cik Qie Qie...cik qie Qie suke pakai selendang dengan cardigent..(betol tak ejaan tu...lenjan jer la ..hahah)


cik Qie qie upload sikit,,,kadigent2 yang ade okey??






 


















so..selamat mencuba !!!!!!!!!!!  tak salah bergaya tapi tutup aurat okey?..=)